Jahaaa! Men nu förstår jag!

Jag får samtal:

Jag(precis när tonen går): FUUUUUUUCK!

Efter samtalet:


Kollega: Tina, du vet att kunderna kan höra dig precis när tonen går?
Jag: Öh... kan dom?
Kollega: Ja. Ja det kan dom.


Mina inledningar har alltså sett ut så här:



"Fuuuuuuuuuuuuuuuuck... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"

Eller:

"Fan jävla helvetes skitjobb fan... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"

Eller:

"Lååååt mig dööööö... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"



...det känns som det här förklarar en hel del.


(Och ja, jag jobbar fortfarande kvar)

Kommentarer
Postat av: Fagel

En vän till mig på mitt gamla IT-supportjobb trodde det var någon som ringde internt en gång vartpå han svarade "Analgräv AB". Det var ingen som ringde internt utan en kund. :)

2009-10-14 @ 08:32:04
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Micke

Underbart! :D



Man kan ju höra kunden från första signalen så de bör ju kunna höra oss också :)



2009-10-14 @ 19:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0