Det är okej att köpa en mascara för 220 kronor.

Jag och Malin är på Kicks och kollar på mascaror.

Jag(nöjd): Åh, den här verkar bra!
Malin(cyniskt): Hur mycket kostar den här egentligen?
Jag: Eh... hm...åh...eh... jag vet inte. Inte så mycket.
Malin(supercyniskt): Men kom igen nu?
Jag: Kanske... 200, 220, något sånt. Jag vet inte. Inte så himlans viktigt eller hur?
Malin: 220 kronor! FÖR EN MASCARA! Är du knäpp eller?

Sen rycker Malin mig barskt i armen och för mig till Nivéas avdelning. Och säger något i stil med "Den här mascaran har jag och den funkar superbra och kostar bara 125 kronor den ger jättefina fransar, se här!", sen rycker hon tag i mig och för mig så nära hennes ansikte att jag kan se hennes ögonfransar.

Och dom är superfina. Verkligen. Men hon förstår verkligen ingenting!

Den här mascaran håller för tvåhundra liter regn. Minst. Och storböla i en hel timme och fransarna ser ändå lika fina ut innan (jättebra tips för er som blir dumpade ofta).

Plus att mascaran innehåller ett vårdande ämne från en supersällsynt planta i norra Brasilien. Vilken är jättesvår att få tag på eftersom man måste gå flera mil igenom den brasilianska regnskogen och den är vaktad av en dödsfarlig anaconda.

Okej. Det sistnämnda hittade jag på.

Men det kunde lika gärna vara sant.

Typ.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så blir det när man shoppat för mkt på Sephora! Enligt deras standards så är det ju faktiskt riktigt reasonable! Jag håller på dig, Tina^^

2009-07-19 @ 18:57:38
Postat av: Sara

/ Sara ^^ (Glömde bort att skriva namnet, och tänkte att jag inte ville förvirra dig^^ Har en kompis som blir helt hysterisk när nån som hon inte vet vem det är kommenterar på hennes blogg... :p)

2009-07-19 @ 18:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0