Nykter tjej.

Något som jag tycker är rätt jobbigt med att handla på systemet är när man träffar på en gammal mellanstadielärare eller fritidspedagog.

"STOPP!", vill jag bara säga. "DET ÄR INTE SOM DET SER UT! Jag vet att jag just nu håller i en flaska Smirnoff vodka och en bag in box, tre liter. Men allt är ett experiement! Jag precis, ett experiment för... eh...eh... NYKERHETSFÖRBUNDET... som jag är med i ja. Du kanske minns när nykterhetsförbundet kom till vår skola i femman och föreläste om alkohol och hur himlans dåligt det var! Och efter det kändes det som det var mitt syfte i livet!!! Men nu måste jag rusa, ska föreläsa för små barn vet du. Lycka till med allt, och kom ihåg att inte dricka för mycket! Det..eh..blockar blodådrorna och sen DÖR man. Huxflux. Och du vill väl inte dö? Ungarna skulle bli så ledsna då.  HEJDÅ!"




Jag och min hallonsaft. Vanlig fredagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0