Bara lite fel.

(För er som inte sett Torkel i knipa så är det en superrolig datanimerad dansk film.)

På nyår:

Jag (till dansk): Har du sett Torkel i knipa?
Dansk: Vad?
Jag: Tooorkeeeel I kniiiiiiiiiipaaaaa.
Dansk: Vad?
Jag (försöker med danskt uttal): Tooorkeeel i Kniiipppe, knipppe!! Fattar du? Knippe!!! Do you understand?!


Och då. Då får dansken fram ett stort leende och säger "jahaaaaaaaaaa, du mene sa!"


"Bra", tänkte jag då. "Han förstår. Äntligen".


Tills jag fick reda på att att om han utallar "Torkel i knipa" lite fel, typ pyttelite så betyder det något i stil med "bröstknull" på danska.



Kan vara därför han såg sååå himla glad ut sen. Men vad vet jag. Liksom.




Bild tagen från: http://frank.freeflux.net





Kommentarer
Postat av: Fagel

aaaaaaasgarv Satte min 8 åriga dotter framför den för ett tag sedan i tron om att det var en barnfilm men när kommentaren "Fuck off and die. Du är för fet för mig och din morsa går för en hundring" dök upp var jag itne s säker på att det var ett bra val längre. Dessvärre älskade hon filmen loch är än idag en av hennes favoriter.

2010-01-04 @ 10:07:46
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0