Jahaaa! Men nu förstår jag!
Jag får samtal:
Jag(precis när tonen går): FUUUUUUUCK!
Efter samtalet:
Kollega: Tina, du vet att kunderna kan höra dig precis när tonen går?
Jag: Öh... kan dom?
Kollega: Ja. Ja det kan dom.
Mina inledningar har alltså sett ut så här:
"Fuuuuuuuuuuuuuuuuck... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"
Eller:
"Fan jävla helvetes skitjobb fan... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"
Eller:
"Lååååt mig dööööö... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"
...det känns som det här förklarar en hel del.
(Och ja, jag jobbar fortfarande kvar)
Jag(precis när tonen går): FUUUUUUUCK!
Efter samtalet:
Kollega: Tina, du vet att kunderna kan höra dig precis när tonen går?
Jag: Öh... kan dom?
Kollega: Ja. Ja det kan dom.
Mina inledningar har alltså sett ut så här:
"Fuuuuuuuuuuuuuuuuck... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"
Eller:
"Fan jävla helvetes skitjobb fan... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"
Eller:
"Lååååt mig dööööö... hej och välkommen till *****, vad kan jag hjälpa till med?"
...det känns som det här förklarar en hel del.
(Och ja, jag jobbar fortfarande kvar)
Kommentarer
Postat av: Fagel
En vän till mig på mitt gamla IT-supportjobb trodde det var någon som ringde internt en gång vartpå han svarade "Analgräv AB". Det var ingen som ringde internt utan en kund. :)
Postat av: Micke
Underbart! :D
Man kan ju höra kunden från första signalen så de bör ju kunna höra oss också :)
Trackback