Glad sommar! (Från en glad, blek och ostressad tjej)

Idag är det 25 grader och sol.

...och det gör mig så sjukt stressad!

Helt plötsligt har jag en massa krav som jag inte upplever annars. Du måste sola, bada och ska på något mirakulöst sätt se så himlans snygg ut under tiden. Samtidigt så MÅSTE du ha solkräm och den ska smörjas in så fort som möjligt, för nej, man vet aldrig när solen kan gå i moln! Och hinner man inte sola i minst några minuter innan det händer då är ju precis all förberedelse utförd helt i onödan (och det vill vi ju inte, eller hur?!).

Och sen ska man ligga där. Och pressa. Och pressa. Och pressa. Byta position. OCH PRESSA IGEN!

Precis vid "Pressa" delen brukar jag bli apatisk av stress och då sitter jag där:

I en supertight bikini, halva kroppen dränkt i solkräm, liggandes i fosterställning och kollandes på Idol från 2007.

"Glad sommar" , tänker jag då.

"Glad jävla sommar".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0