"Fan, fredagsfika"

Imorgon ska jag fika hos Lina.

Fika hos Lina är så himla farligt har jag kommit på.


Allt börjar med att Lina tar fram fika.

Lina: Ska du inte ha en bulle Tina?
Jag: Hm, nej, jag tror inte det! Nöjer mig med te idag. Te är supergott!
Lina: (aggressiv ton): Men gud vad du är töntig! Bantar du eller? Det är ju fan fredag Tina, fredag och jag bakade hela dagen igår, BARA FÖR DET HÄR!

Det går fem minuter. och jag börjar tänka: "Men man kanske ska ta en mini bit då, hur farligt kan det vara? En kvarts bulle? Vad är det? Typ 50 kalorier? Typ ingenting ju! Plus att Lina verkligen kollar med såna där sura ögon och jag klarar verkligen inte av när Lina blir sur på mig! Herregud. Jag tar väl en då."

Jag: Eh... men okej då, jag kan nog ta en bulle, men bara en fjärdedel Lina, BARA EN FJÄRDEDEL!

Och jag tar en tugga. "Okej Tina, nu har du tagit en fjärdedels bit, nu är det slut på det roliga, lägg ner bullen Tina. Lägg. Ner. Den",

Men jag kan inte lägga ner den! Helt plötsligt känns det så sjukt meningslöst att bara äta en kvarts bulle (supertöntigt dessutom), vem fan äter "en kvarts bulle"? Och helt plötsligt tar jag en till, och en till, och en till, och en till. Sen tar jag några frysta kakor ur Linas frys (frysta kakor smakar helt okej)... plus lite chips... och godis... och...

... fem timmar senare vaknar jag upp i en gränd, någonstans, täckt av godispapper.
 
Och allt jag hinner tänka är: "Fan, fredagsfika".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0